Siste fra Instagram

fredag 20. juli 2012

"...nära havet vill jag bo"







Jag trivs bäst när havet svallar
och måsarna ger skri.
När stranden fylls av snäckskal
med havsmusik uti.
När det klara och det enkla
får råda som det vill.
När ja är ja och nej är nej
och tvivlet tiger still.
Då binder jag en krans av löv
och lägger den vid närmsta sten
där runor ristats för vår skull
nån gång för länge sen.
Jag trivs bäst när haven svallar
och måsarna ger skri.

Jag trivs bäst i öppna landskap
nära havet vill jag bo.
Utdrag fra sangen, Öppna landskap av U.Lundell.

***

Bilder av drivvedbåten vi lagde til vår lille prins. Brukte båten som bordpynt på 1 års dagen hans. No står den på pynt på rommet hans. 

Godklem fra 

3 kommentarer:

Elin | Draumesidene sa...

Den var kjempefin! Og sangen er så vakker!

God sommarklem,
elin :)

Inger Marie sa...

Fantastisk flott båt!..og sangen..ja den vekket gamle minner...mmm:)))
God helg og gleder meg til å se dine hageplaner etterhvert:))

Karoline sa...

Fine, fine bloggen din :) Og så stilig båt dere har laget til prinsen deres! Han har gode foreldre :)

Kos deg i helgen :)
Klem