Siste fra Instagram

torsdag 15. juli 2010

Himmelblått Lofot-teppe

Etter eit par dagar i Lofoten kom eg over eit så vakkert og flott garn, som fekk det til å klø i hekle-fingrene mine...
Siden eg ikkje er ferdig med mitt forje teppe, prøvde eg å gå videre uten å begå eit stort garn-innkjøp på starten av ferieturen vår...
Dagen etter var eg nødt å reise tilbake til garnbutikken. Eg kjøpte ein bunt av kver farge for å sjå om fargane passa til teppe-mønstret eg hadde i bakhodet... Dette mønsteret er inspirert av Cosifantutta. Tusen takk!
Det er akkurat 2 veker siden i dag at eg begynte å hekle dette flotte Lofot-teppet. Då det har vore bilferie på oss, har det gått med nokre timar til å hekle mens min kjære har lagt mange mil bak oss. Berre på eit par dagar har eg nesten trakka ned garnbutikken i Lofoten, og ikkje minst, har eg besøkt alle garnbutikkene i Narvik, før vi vente snuten innover mot Sverige..
Til no har eg hekla sammen 63 ruter, mens eg har 24 ferdige ruter liggende å vente på tur...
Eg blir ikkje heilt enig med meg sjølv om kor stort dette Lofot-teppe skal få bli, siden teppet er svært tøyelig og tungt allerede...
Det er så kjekt å sjå teppe-resultat med ein gang, i stadenfor å hekle 270 lapper først, for så å montere dei sammen.. 
Då desse lappene er mykje større enn mine forje, trur eg det skal holde med 120 lapper...
Som dere ser, så gjenstår mykje av arbeidet. Eg har ikkje festa ein einaste tråd, fram til no..
Her kan dere sjå baksida av ein del av teppet mitt...
Når teppet er ferdig hekla, skal alle tråder festast og så skal heile teppet få ein søt kant rundt...

Det er kjekt å hekle dette flotte Lofot-teppet i desse lekre fargane, spesielt når sola skin og det er varmt og godt ute. Håper på mange slike sommardagar for deg og meg!

Godklem fra

11 kommentarer:

Beate sa...

Oi, for et nydelig teppe dette blir!! Å så er det så kjekt å kunne ha sånne prosjekter på bilferie. Jeg har strikka sjal på vår bilferie :)

Nina Iren sa...

Nydelige farger, og et flott teppe det blir!

Hilsen nina

Datt sa...

Ooooh, herremin, så utrolig lekkert! Blir en nyyyydelig teppe! :D

Lotta sa...

NYDELIG!!! Heldige du som klarer å lage slike flotte ting:)Klemmer

Christinas låvebutikk sa...

Heia, takk for sist!
Var så hyggelig at du kom innom!!
NYDELIGE farver og teppe!!
Ha en god sommer videre!

Prinsesse Elin sa...

Guri for et vakkert teppe! Jeg bøyer meg i støvet jeg.

Hos Jorunn sa...

Heo Anja-Elin! For et vakkert teppe!!! Nyyydelige farger, så delikat! Et sånt et skulle jeg gjerne hatt!! Kjempefin blogg du har og så mange vakre bilder!

Tusen takk for en hyggelig hilsen hos meg og det var kjempehyggelig at du hadde lyst til å bli følger! Jeg prøvde å legge med til som følger hos deg også, men foreløpig har det ikke gått...prøver igjen senere.. har ihvertfall lagt deg til på blogglisten min.

Ønsker deg en flott helg og fortsatt god sommer! Klem fra Jorunn

Lill sa...

NYDELIG flott...

Line fra huset på landet sa...

Å herlighet Anja-Elin! Du gjør det du vet du;)Så flink du er. Og FOR noen nydelige farger!!
Dette blir kjempefint. Hvor mange lapper ? Kan du ikke bare hekle hele ferien, og så ser du hvor stort det blir ? så har du et minne om hvor lang ferien fra 2010 var..
Hehe:))

Så koselig å se bilder fra ferien din i Lofoten, og hos bestemoren din. Det ser ut som dere hadde en fin tur.
Kos deg imorgen:)
Klem,Line

Anna Lisa sa...

Nydelig blogg du har.
Mvh Anna Lisa frå Min hjerteblogg

Cecilies Lykke sa...

For et FANTASTISK nydelig teppe! Jeg blir så inspirert. Helr nydelig. Og det er bloggen din og:-) Cecilie